WK veldrijden Hoogerheide 2014

  • Oelan-Bator

    Voor al uw bespiegelingen over de wedstrijden vandaag en morgen.

  • Oelan-Bator

    Vanochtend de junioren gezien en dan weet je al genoeg. Sven Nys heeft weer eens mazzel en het aanvankelijk zo snelle parcours is inmiddels een zeer zwaar modderparcours geworden. En dat schijnt alleen nog maar erger te worden..

    Jammer want de winnaar staat nu vast vrees ik..

    Dadelijk Marianne Vos. Ook zij zal het niet makkelijk krijgen tegen Compton op dit loodzware parcours.

  • Zorro

    Zo dacht ik er ook over toen ik de junioren zag rijden. Zal lastig worden voor Lars om podium te halen. En straks de vrouwen? Hmmm ik weet het niet, de winnaar staat zeker niet bij voorbaat vast. We gaan een mooie koers zien.

  • Oelan-Bator

    Compton wel wat pech maar ik denk niet dat ze het anders wel gered zou hebben.

    Knap van Vos..!

  • Zorro

    Zorro Schreef:

    ——————————————————-

    > Zo dacht ik er ook over toen ik de junioren zag

    > rijden. Zal lastig worden voor Lars om podium te

    > halen. En straks de vrouwen? Hmmm ik weet het

    > niet, de winnaar staat zeker niet bij voorbaat

    > vast. We gaan een mooie koers zien.

    Ik denk dat ik moet terug komen op mijn woorden.

    Het was geen spannende wedstrijd. Ja een beetje voor plaats 3 en 4, maar voor de rest?

    Inderdaad heel knap van Vos!

    En of het lastig zal worden voor Lars om podium te rijden? Ze hebben voor aanvang van de vrouwen het parcours geprepareerd met zand op natte drassige plekken, wanneer de boel nu nog meer opdroogt en de regen uitblijft zal het parcours sneller worden en Lars zeker een kans maken.

  • onzin

    Wanne onzin parcours prepareren met zand op de modderige stroken. Echt ronduit belachelijk

  • veluweracer

    Waarom is er op WK,s in Nederland altijd een overijverige “beveiliger” die of een vader of partner van de winnaar met alle geweld bij ze wil weghouden.

    Werkelijk tenenkrommend. De vader van Stybar is hetzelfde overkomen. Ik dacht even zelfs Adrie zelf te herkennen als boosdoener.

  • veluweracer

    Er is toch wel wat veranderd aan de ondergrond. Het leek me toch sneller dan gisteren.

    Dit kan VDH wat in de kaart spelen. Maar ook voor Pauwels ligt het beter.

    De omloop is niet zeer spektaculair maar cross is het zeker. Voor de bezoekers was het mooier als de omloop een 750 m. korter was geweest. Dat scheelt zo 2 rondes.

  • Oelan-Bator

    Het is iets sneller dan gisteren ja, maar nog altijd niet snel genoeg voor Van der Haar of Pauwels denk ik.

    Nys met twee vingers in zijn neus, vrees ik..

  • Tom

    Dat zand is er alleen maar vanwege de veiligheid neer gelegd. De modder lag net voor en net na de brug, waardoor bij de junioren er heel veel crossers in de hekken vlogen. Goeie beslissing!